DSM gaat zich volledig richten op gezondheid, voeding en bioscience. Het bedrijf overweegt om de materialentak te verkopen.
DSM wil zich focussen op maatschappelijke en milieu-uitdagingen van voedselproductie en consumptie wereldwijd. Daarom vereenvoudigt het bedrijf de bedrijfsstructuur en reorganiseert het zijn gezondheid-, voeding- en bioscience-activiteiten in drie businessgroepen.
De twee bedrijfsonderdelen die hoogwaardige kunststoffen maken, passen niet helemaal in dit plaatje. Volgens DSM is de materialentak waarschijnlijk niet in staat om zijn volledige potentieel te maximaliseren om de belangrijke verschuiving naar een biobased en circulaire economie aan te jagen. In de toekomst wordt de materialentak daarom grotendeels op zelfstandige basis aangestuurd. DSM bestudeert de strategische opties voor beide bedrijfsonderdelen, waaronder een nieuwe eigenaar.
Vorig jaar verkocht DSM ook al een bedrijfsonderdeel. Covestro kocht het onderdeel Resins & Functional Materials dat duurzame coatingharsen produceert voor 1,6 miljard euro.
DSM gaat vanaf 1 januari 2022 volgens de nieuwe structuur rapporteren.